sâmbătă, 24 septembrie 2011

Books are my friends

Proiectul Books are my friends, s-a desfășurat în Bolu, Turcia, scopul fiind acela de a promova cititul. Inițiativa a venit din partea BOLU VALILIGI, care a propus această temă,  datorită faptului că în urma unui sondaj făcut printre locuitorii din Turcia a reeșit tristul fapt că 70% dintre ei nu citesc nici măcar o carte pe an.
În cadrul acestui proiect au participat 25 de tineri din țări precum Bulgaria, Italia, România, Ungaria și Turcia. Tema a fost cititul în public și descoperirea pasiunii pentru lectură. Toate acestea au dus la  realizarea  unui schimb intercultural pro-activ, la întemeierea unor relații și la un schimb de experiență benefic pentru toți.
Tot în cadrul acestei întâlniri, fiecare tara a prezentat o statistică a lecturii in randul tinerilor, și și-a făcut o scurtă descriere ce a inclus organizația și regiunea din care provin.
Pe final nu putem decât să ne dorim cât mai multe astfel de inițiative, având în vedere că cititul ne dezvoltă cultura și vocabularul, ne ajută să ne destindem și să ne transpunem fie și pentru câteva clipe într-o lume mirifică. Așadar, ar fi păcat să ratăm momentele savuroase pe care le putem trăi doar...................citind o carte.

Divis

Digital video streaming and multilingualism este un proiect finanțat de Uniunea Europeană, ce își propune sa motiveze si sa instruiască atât formatorii de profesori, cât şi profesorii de limbi străine în special, sa includă producţia cu mijloace video în procesul de predare-învăţare.

Inițial se va face o cercetare pentru a vede cum este primită includerea mijloacelor de producţie video în predarea lecţiilor , dacă profesorii se pot acomoda cu acest sistem și care sunt părerile generale. În funcție de rezultatele obținute organizatorii vor concepe un ghid de folosire a mijloacelor video online, adresat nevoilor profesorilor, introducând metode de predare-învăţare creative şi non-convenţionale, precum și mostre suport.

Ghidul va fi împărțit în trei secțiuni astfel:
Prima secţiune va include:                                                                                                        
-Folosirea mijloacelor video în învăţarea limbilor şi dobândirea unei conştiinţe culturale;
-
Folosirea mijloacelor video pentru predarea limbilor străine;
-12 exemple de bună practică.


A doua secţiune a manualului va include:
- Predarea limbii materne care ar putea fi împărtăşită cu alţi profesori;
-12 exemple de bună practică.
-Importanţa lucrului în reţea.
A treia secțiune a manualului va include:
- Cum să implementăm munca cu mijloacele video în clasă
Suportul tehnic producţia video digitală şi instrumentele


Se vor face campanii de workshop-uri în școli, iar profesori care vor avea cele mai bune lucrări vor fi premiați. De asemena va exista și un portal DIVIS Web, care  va furniza legături către portaluri online educaţionale sau lingvistice.


YF-Youth &Future - un proiect de suflet

Asociația YF-Youth &Future este o organizație non-profit, ce are ca motto ,,Nu există nu pot, există nu vreau’’, este formată dintr-o echipă tânără și dinamică, printre care se regăsesc cadre universitare și studenți. 
Asociația, care s-a dezvoltat la inițiativa cadrelor universitare Carmen Nicolescu și Daniel Roșu, urmărește dezvoltarea unei personalități armonioase, prin integrarea tinerilor în societatea modernă, prin activități de implicare culturală, prin  promovare turistică și sportivă, și nu în ultimul rând prin aducerea  în conștiința tinerilor din societatea secolului al XXI-lea că autoeducația, pregatirea fizică și intelectuală, stimularea interesului pentru cultură și arta contemporane, sunt nu doar "limbaj de lemn", ci realități care le pot forma o personalitate armonioasă, echilibrată și impunătoare fără a fi ostentativa.

De-a lungul timpului Youth& Future s-a implicat atât în țară cât și în afara ei, în proiecte ce au avut ca temă cititul, religia, credința în libertatea alegerii multiple și multe altele. În următoarele postări vor fi descrise toate aceste proiecte.